Twitter Halka Yumurtasız Açılmak İstiyor



Dünyanın en popüler sosyal paylaşım sitesi Twitter’ın sahte ve aktif olamayan isimsiz hesaplar (Yumurta) için düzenlediği operasyonun arkasından 2014 yılı için planladığı halka arz çıktı.
Özellikle reklamverenlerin daha doğru ölçümleme yapabilmesi için Twitter’ın halka arz öncesi sahte hesapları kapattığı belirtiliyor.
DÜNYANIN en popüler sosyal paylaşım sitesi Twitter, ‘yumurta operasyonu’ ile çalkalanıyor. Tüm dünyadaki kullanıcıların takipçi sayılarını olumsuz etkileyen operasyon, birçok hesabın askıya alınmasıyla sürüyor. Twitter aktif olmayan ve/veya sahte hesapları silmeye devam ederken ‘yumurta operasyonu’nun asıl nedeninin halka açılmaya hazırlanan şirketin, reklamverenler için daha doğru ölçümleme yapabilmesi olarak gösteriliyor.
REKLAMVERENLER RAHATSIZ
Oluşturulan sahte hesaplar ve ‘bot’ olarak tanımlanan robot yazılımların kullanılması, özellikle reklam modellerini hayata geçiren internet şirketlerinin ölçümlemelerini olumsuz etkiliyor. Gerçek kullanıcılara (real users) yapılmayan reklam gösterimleri sahte hesaplarla sayılarak reklamverenlere doğru olmayan veriler yansıtılabiliyor. Arama motorları bu konuda yaşanan sorunlara geçen yıllarda son verirken, yaklaşık üç yıl önce iş modellerini hayata geçiren sosyal ağlar ise sorun yaşıyor.
Twitter’daki ‘yumurta’ olarak tanımlanan hesaplar ve sahte kullanıcıların reklam gösterimi istatistikleri üzerinde yanlış ölçümlemeye neden olduğu öne sürülüyor. Bu yüzden Twitter’ın yeni bir algoritmayla sahte ve aktif olmayan hesapları tek tek kapattığı iddia ediliyor. Reklamları yanlış ölçümleme konusunun Twitter’ı özellikle son dönemlerde rahatsız etmesinin başında şirketin halka arz arifesinde olmasıyla yorumlanıyor.

Borsa yeni bir nefes olacak
GEÇEN ay ABD’deki bir konferansa katılan Twitter CEO’su Dick Costolo, şirketin gelirler konusunda artık yeni bir nefese ihtiyaç duyduğunu söylemişti. Bu açıklamayla beraber Twitter’ın halka açılması yeniden gündeme gelmişti. Araştırma şirketlerinden paylaşılan bilgilere göre Twitter’ın hedefleri çerçevesinde şirketin 1 milyar dolar gelir elde etmesi bekleniyor. Ancak şirketin söz konusu gelir hedefine ulaşabilmesi için gelecek yıl borsaya açılmasının gerektiği paylaşılan bilgiler arasında. Twitter’ın toplam değeri ise 11 milyar dolar olarak hesaplanıyor. 2013’te halka açılan Facebook da reklam ölçümlemeleri konusunda sorun yaşamıştı. Sosyal medya ajanslarının daha fazla Facebook reklamı alabilmesi için botlarla reklamlara ‘tık’latması şirketin CEO’su Mark Zuckerberg’ü kızdırmıştı. Zuckerberg, sosyal medya ajanslarının bu tutumu karşısında yeni bir algoritma geliştirdiklerini açıklamıştı.

1 yorum: