Scratch Programını Tanıyalım



Scratch programı sayesinde eğlenceli bir ortamda hikâye anlatımı, oyun, animasyon gibi uygulamaları tasarlayabilir, deneyebilir ve paylaşabiliriz.
Genellikle kaydedilen dosyaları “Belgeler*Scratch Projects” içinde görebilir ve çift tıklatarak açabilirsiniz. Dosya uzantısı *.sb olarak kaydolur.
Programı kurduğunuz klasör içinde de “Program Files*Scratch*Projects” birçok örnek uygulamayı inceleyebilirsiniz. Animation, Game, Interactive Art, Simulations gibi klasörlere bölünmüştür.
Scratch programı taşınabilir (portable) olarak da kullanılabilir. Yani klasörü taşınabilir bir belleğe attığınızda Scratch.exe çift tıklanarak kullanılmaya devam edilebilir.
Sol üst köşede görülen 8 ana grup içine alınan komutları sürükle bırak ile çözmek istediğimiz problemi tasarlarız. İsterseniz projelerinizi http://info.scratch.mit.edu/WeDoLEGO robot eğitim kitine de bağlayabilirsiniz. Bu kiti destekleyen komutları açmak için “Düzenle*Motor blokları göster” menüsünü kullanabilirsiniz.
  • Hareket: Karakterinizi sağa, sola ilerletebilir, döndürebilirsiniz.
  • Görünüm: İstenen kostüme veya karaktere geçiş yapılabilir, ekrana mesaj kutuları çıkartabilirsiniz.
  • Ses: Kaydettiğiniz sesleri çalabilirsiniz, enstrüman değiştirebilir nota çalabilirsiniz.
  • Kalem: Kalem rengi, boyutunu değiştirebilirsiniz.
  • Kontrol: Programın başlangıç, bitiş ve yönlendirilmesi, döngüler ve karşılaştırmalar yapabilirsiniz.
  • Algılama: Klavye, fare kontrollerini ekleyebilir, nesnelerin birbirine değmelerini denetleyebilirsiniz.
  • Operatörler: Matematik işlemleri (+, – ,* ,/ , mod) ekleyebilirsiniz.
  • Değişkenler: Değerleri geçici olarak saklamak için kullanabilirsiniz.
Karakterinizin adını değiştirmek için yeni değeri metin kutusuna yazabilirsiniz. Döndürme ve boyutlandırma için karakterin simgesine fare ile tıklayıp döndürünüz. Yön değerinin değiştiğini görebilirsiniz.
  • Yazılar: Komutları bu bölgeye sürükleyebiliriz. Silmek için geri sürükleyiniz.
  • Kostümler: Karakterinizin başka görünümleri var ise kamera ile çekilebilir veya çizilebilir.
  • Sesler: “İçeri aktar” ile birçok sesi projenize ekleyebilirsiniz. Animal, Human, Music Loops gibi…
Son olarak da sağ kısımdaki simgeleri inceleyelim.
Damga, makas, büyütme ve küçültme grubunda sahnedeki istenen karakter çoğaltılabilir, silinebilir ve boyutlandırılabilir. Sağ üstteki 3 simge ile programı “küçük ekran”, “tam ekran” ve sunum konumuna alabilirsiniz. Yeşil bayrak ve kırmızı daire ile projenizi çalıştırabilir veya her şeyi durdurarak ilk hale getirebilirsiniz.
Resimdeki “Yeni karakter;” bölümünde sahnenize kendi çiziminiz ile bir karakter ekleyebilir, var olan bir örnek resmi alabilir (Animals, Fantasy, People gibi…) veya sürpriz olarak bir karakter seçebilirsiniz.

Scratch Programını Tanıyalım için “0 yorum” bulunmaktadır.